.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضايی به ميدان انتخابات وارد شد

محسن رضايي به صورت مستقل و مردمي نامزد انتخابات رياست جمهوري گرديد، رضايي تصميم دارد ايده دولت ائتلافي را پس از انتخابات پيگيري نمايد.

به گزارش خبرنگار "تابناك" محسن رضايي سومين كانديدايي است كه رسما به عرصه رقابت در انتخابت دهم وارد مي شود، وي پس از مهدي كروبي و ميرحسين موسوي كه هر دو از اردوگاه اصلاح طلبان نامزد شركت در انتخابات شده اند، اولين داوطلب از جناح اصولگرايان است كه بطور رسمي به اين عرصه وارد مي گردد.

بنا به اخبار رسيده رضايي ترجيح مي داده از ميان 3 پيشنهاد ديگر ائتلاف يعني دكتر ولايتي، دكتر قاليباف و دكتر لاريجاني، يكي بعنوان كانديدا مطرح گرديده و خود، به او كمك نمايد، اما با جمعبندي ستاد ائتلاف به انتخاب وي به عنوان گزينه نهايي ائتلاف، با عدم پذيرش كانديداتوري از سوي دولت ائتلافي تصميم گرفت در اين مقطع بعنوان كانديداي مستقل به عرصه وارد شود.

محسن رضايي در سال 1360 و در حالی که 27 سال بیشتر نداشت، با اعتماد حضرت امام (ره) به وی، فرمانده نهاد نوپای سپاه پاسداران شد و توفیق همراهی و فرماندهی اسطوره هایی چون همت، باکری، خرازی، احمد کاظمی و.. را داشت. وی به کمک جوانان پرشور و خلاق دوران دفاع مقدس توانست با تغيير شيوه هاي قبل، موفقيت هاي بزرگي در آن عرصه پديد آورد، او علاوه بر دوران جنگ 9 سال پس از خاتمه جنگ هم در سپاه ماند و پس از آن با فاصله گرفتن از عرصه نظامي به ايده پردازي در خصوص برنامه هاي كلان نظام روي آورد، بسياري از كارشناسان او را یکی از عوامل اصلی شکل گیری سند چشم انداز ايران 1404 مي دانند.

رضايي همچنين داراي ديدگاه هاي جديد اقتصادي است و كارشناسان نگاه وي بر دوري از تمركز گرايي در دولت، و تقويت جدي بخش خصوصي در چارچوب اصل 44 قانون اساسي را در اين خصوص مطرح مي نمايند، به نظر مي رسد وجه افتراق وي با مير حسين موسوي همان ديدگاه هاي متفاوت اين دو به مقوله اقتصاد باشد.

از طرفي نگاه رضايي به بهره گيري از همه ظرفيت هاي نظام، با به كارگيري تمام نخبگان كشور در كابينه آينده اش، و نگاه ويژه اش به اصل برنامه ريزي، وجه تمايز مهم وي با دكتر احمدي نژاد باشد. محسن رضايي اخيرا شعار تغيير الگوي مديريتي كشور را مطرح نموده بود و معتقد بود كشور با الگوهاي مديريتي فعلي نمي تواند به اهداف بلند خود دست يابد.

مهمترين ويژگي كه كارشناسان براي رضايي ذكر مي نمايند توانايي وي در استفاده از افراد با ديدگاه ها و سليقه هاي متفاوت سياسي است، دوستان نزديك رضايي از روابط نزديك وي با قاليباف، ولايتي، لاريجاني، ناطق نوري، پور محمدي، دانش جعفري، خوش چهره و بسياري از چهره هاي مطرح اصولگرا از يك طرف، و ارتباطش با چهره هاي معتدل اصلاح طلب نظير بيطرف، جهانگيري، مظاهري و انصاري از ديگر سو ياد مي كنند، ضمن آنكه وي با همه چهره هاي مهم نظام و حتي كانديداهاي فعلي رياست جمهوري روابط دوستانه اي دارد، به همين دليل بسياري اميدوارند رضايي با حضور خود بتواند كابينه اي قوي و فراجناحي در كشور مستقر نمايد.

محسن رضايي اوايل هفته آينده در يك جلسه مطبوعاتي با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي رسما برنامه هاي خود را براي 4 سال آينده كشور اعلام مي نمايد.

با ورود محسن رضايي به ميدان انتخابات و تاكيد وي بر كنار نرفتن به نفع هيچ كانديدايي تا پايان رقابتها به نظر مي رسد فضاي دور دهم انتخابات رياست جمهوري در كشور رقابتی تر شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.209 seconds.